Der er planlagt system opgradering i følgende tidsrum:
Start: 26-09-2023 – 22:00
Slut: 27-09-2023 – 03:00
Tilkøb af medlemskab og services vil være utilgængelige i den periode.
Der er planlagt system opgradering i følgende tidsrum:
Start: 26-09-2023 – 22:00
Slut: 27-09-2023 – 03:00
Tilkøb af medlemskab og services vil være utilgængelige i den periode.
Hos Min A-kasse tager vi beskyttelsen af dine personoplysninger alvorligt. Denne privatlivspolitik forklarer, hvordan vi indsamler, bruger og beskytter dine data i overensstemmelse med den til enhver tid gældende lovgivning.
Vores IT- og informationssikkerhedsniveau gennemgås årligt af en ekstern revision for at sikre, at vi lever op til kravene.
Min A-kasse er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger. Vi sikrer, at dine data behandles sikkert og i overensstemmelse med lovgivningen.
Som a-kasse er Min A-kasse underlagt nogle særlige forpligtelser, der kræver indsamling af personoplysninger. Vi skal som hovedregel ikke indhente dit samtykke, inden disse oplysninger bliver modtaget eller videregivet. Det står i arbejdsløshedslovgivningen.
Vi indsamler følgende typer oplysninger:
Vi indsamler almindelige oplysninger for at sikre korrekt behandling af dit medlemskab og for at kunne yde dig den rette rådgivning og service. Disse oplysninger anvendes til at identificere dig, administrere dit medlemskab og opfylde lovgivningsmæssige krav.
Følsomme oplysninger behandles, når det er nødvendigt for at vurdere din ret til ydelser eller opfylde vores lovmæssige eller aftalemæssige forpligtelser. For eksempel kan vi behandle oplysninger om helbred, hvis dette har betydning for en rådighedsvurdering.
Oplysninger fra dine digitale interaktioner hjælper os med at målrette vores kommunikation og tilbyde skræddersyede løsninger. Dette kan omfatte brugen af oplysninger til at kontakte dig med relevante tilbud, informere dig om nye initiativer og forbedre vores markedsføringsindsatser.
For at Min A-kasse kan tilbyde dig medlemskab, en god hjemmeside, relevante infomails, arrangementer/webinarer, rådgivning mm., er det nødvendigt for os at behandle dine personoplysninger ved at indsamle, opbevare, bruge, gemme, slette, overføre og videregive dine oplysninger.
Vi anvender dine oplysninger til:
Vi bruger de oplysninger du har givet ved indmeldelse til at behandle dit medlemskab, herunder kontingentopkrævning, sagsbehandling og vurdering af ret til dagpenge eller efterløn.
I forbindelse med lovpligtige samtaler bruger vi personoplysninger, der allerede fremgår af vores systemer. De oplysninger der fremgår, kan have betydning for din ret til dagpenge. For at sikre, at vi kan finde dig i vores systemer, vil vi i nogle tilfælde bede om dit navn, telefonnummer eller fødselsdato.
Min A-kasse kan deltage i lovpligtige fællesmøder på jobcenteret. I disse tilfælde vil vi modtage en invitation via en krypteret e-mailadresse. Det er udelukkende informationen om at mødet har fundet sted, der vil blive registreret i vores systemer. Min A-kasse opbevarer ikke referat af samtalen.
I visse tilfælde gør vi brug af automatiske afgørelser. Det betyder, at vores IT-system automatisk vurderer og godkender modtagne blanketter, hvis det er muligt. Vi træffer kun automatiske afgørelser, når en sag er egnet til det. For at en sag er egnet gælder det blandt andet, at alle nødvendige oplysninger er tilgængelige, ingen oplysninger giver anledning til yderligere undersøgelser, at sagen ikke beror på et skøn, og at medlemmet ikke har nogen bemærkninger.
Alle sager som beror på et konkret skøn, bliver behandlet manuelt af en medarbejder i Min A-kasse.
Er du i tvivl om, hvorvidt din sag er behandlet automatisk, er du velkommen til at kontakte os. Hvis din sag er behandlet automatisk, kan du altid få en medarbejder til at gennemse din sag manuelt.
For at yde den bedste medlemsservice bruger vi oplysninger til at sende information og nyhedsbreve, samt skræddersy tilbud baseret på dit medlemskab. Som digital a-kasse benytter vi primært vores Selvbetjeningen som direkte kommunikationskanal til vores medlemmerne. Det er her, du sender dagpengekort, og hvor vi sender beskeder og breve med betydning for dit medlemskab og dine konkrete sager.
Når du taler i telefon medarbejdere/repræsentanter fra Min A-kasse registrerer vi telefonnummeret, opkaldets tidspunkt, og hvilken person, du har været i kontakt med. Vi optager ikke samtalen.
Når du sender en e-mail til Min A-kasse, er der som udgangspunkt tale om en ikke-krypteret meddelelse. Derfor anbefaler vi, at du ikke skriver dit CPR-nummer i mailen, og at du i det hele taget skriver så få personoplysninger som muligt i mailen. Ønsker du at tage skriftlig kontakt til os anbefaler vi altid, at du benytter dig af vores selvbetjeningsløsning.
Alle e-mails sendt til vores hovedmails minakasse@minakasse.dk slettes månedligt på vores servere. En backup gemmes i 5 år efter sletning. Denne backup er pseudonymiseret og kan kun gendannes af vores IT-afdeling.
Henvender du dig personligt på en af Min A-kasses adresser, behandler vi dine personoplysninger fortroligt og beskytter deres intrigeret. Afleverer du personoplysninger eller oplysninger af særlig karakter, sørger vi for, at ingen andre får adgang til disse og beskytter dem.
Oplysninger vi indsamler via digitale interaktioner, anvender vi på bag1grund af samtykke til tilpasset kommunikation og markedsføring. Når vi modtager oplysningerne, kan vi behandle disse og tage direkte kontakt.
Vi kan tage kontakt telefonisk, via sms, pr. e-mail, eller på anden vis, ligesom vi kan anvende dine data til at målrette kampagner, lave skræddersyet kommunikation og tilbud til dig enten direkte eller via tredjeparts kanaler.
Du kan altid trække dit samtykke til markedsføring tilbage ved at skrive til minakasse@minakasse.dk. I mailen skal du beskrive, hvilket samtykke du ønsker at trække tilbage.
Når du tilmelder dig en konkurrence afholdt af Min A-kasse oplyser du dit navn, telefonnummer og e-mailadresse.
Vi behandler dine personoplysninger med det formål at afholde konkurrencen og udtrække en vinder. Derudover behandler vi dine personoplysninger med henblik på at kontakte dig om medlemskab og benytte dine data til analyse samt muligheden at sikre dig tilpasset kommunikation og markedsføring.
Vi behandler anonymiserede oplysninger med det formål at forstå brugeradfærd og optimere vores hjemmeside og tjenester til forbedring af blandt andet hjemmeside og markedsføringsindsatser.
Vi deler dine personoplysninger, når det er relevant eller legitimt iht. interesseafvejning. Vi udveksler en række oplysninger med andre myndigheder, leverandører og eksterne samarbejdspartnere herunder:
I Min A-kasse behandler vi dine personoplysninger med respekt for dine rettigheder og i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningens principper. Det betyder, at dine oplysninger behandles lovligt, rimeligt og gennemsigtigt, og kun til klare og legitime formål. Vi indsamler ikke flere oplysninger, end hvad der er nødvendigt, stræber efter at holde dem korrekte og ajourførte, og opbevarer dem kun så længe, det er nødvendigt. Derudover anvender vi passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre fortrolighed, integritet og beskyttelse mod uautoriseret adgang og tab.
Vi anvender omfattende sikkerhedsforanstaltninger for at beskytte dine data:
IT- og informationssikkerhedsniveauet i Min A-kasse bliver årligt gennemgået ved en ekstern revision, som alle a-kasser er underlagt.
Via Min A-kasses Selvbetjening kan du indsende dagpengekort, efterlønskort, ledighedserklæringer, booke samtaler, se breve og udbetalingsspecifikationer mm.
For at bruge Selvbetjeningen skal du være registreret i Min A-kasses medlemssystem. Du bruger MitID til at logge ind. Min A-kasses Selvbetjening er internt hostet og sikret med SSL-kryptering. Systemet sender og modtager sikkert oplysninger til og fra Min A-kasses øvrige systemer. SSL står for Secure Sockets Layer, og er en globalt anvendt industristandard, der sikrer, at dine data krypteres, så kun du og Min A-kasse har adgang til de indtastede informationer.
Alle dokumenter og breve gemmes, så længe du er medlem af Min A-kasse, eller så længe vi stadig har pligt til at opbevare oplysningerne.
Slettefristen i Min A-kasse afhænger af, hvilke personoplysninger der er tale om, og hvilket formål de behandles til. Vi sletter oplysninger enten på din anmodning eller automatisk, når vores generelle slettefrister udløber.
Bemærk dog, at visse oplysninger er omfattet af lovgivningsmæssige krav, hvilket betyder, at vi i mange tilfælde ikke kan slette dine data før en frist på otte år.
I Min A-kasse gælder følgende slettefrister:
For medlemmer af Min A-kasse: Persondata vedrørende din ret til dagpenge, efterløn mv. slettes først otte år efter, at du har nået pensionsalderen. Dette betyder, at persondata relateret til dit a-kassemedlemskab ikke kan slettes løbende.
For tidligere medlemmer af Min A-kasse: Persondata vedrørende dit a-kassemedlemskab slettes automatisk otte år efter, at dit medlemskab er ophørt, medmindre du er omfattet af målgruppen for fortrydelsesordningen vedrørende efterløn. Hvis du har indbetalt til efterlønsordningen, vil dine oplysninger dog først blive slettet otte år efter, at du har nået pensionsalderen.
Ved pensionsalderen eller dødsfald: Personoplysninger vedrørende din ret til dagpenge, efterløn mv. slettes otte år efter pensionsalderen eller dødsfald.
Ved markedsføring og hvervning: Personoplysninger, der indsamles i forbindelse med markedsføringsaktiviteter, herunder via digitale formularer, opbevares i op til ét år. Når du afgiver dine oplysninger, giver du samtidig samtykke til, at vi må kontakte dig i op til ét år fra registreringstidspunktet. Dine oplysninger behandles fortroligt, opbevares sikkert og med brugerbegrænset adgang, og slettes automatisk efter ét år.
For øvrige behandlinger af personoplysninger: Personoplysninger, der ikke er underlagt a-kasselovgivningen, opbevares i vores interne systemer med brugerbegrænset adgang til brug for statistik og markedsføring. Disse oplysninger slettes også efter otte år, medmindre du anmoder om at få dem slettet tidligere.
Ønsker du at gøre brug af dine rettigheder skal du kontakte os. Du har følgende rettigheder efter Persondataforordningen:
Ønsker du at klage over vores behandling af dine personoplysninger, skal du henvende dig til vores IT-afdeling. Kan vi ikke løse din henvendelse sammen eller træffes der en afgørelse, som du ikke er enig i, kan du klage til Datatilsynet.
Du kan læse mere om dine rettigheder i Datatilsynets vejledning om de registreredes rettigheder her.
Vi anvender cookies for at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside. Læs mere i vores cookiepolitik.
Vi forbeholder os retten til at ændre i privatlivspolitikken. Den nyeste version vil altid være tilgængelig på vores hjemmeside.